Dersin Adı | Mağazacılık |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TS 224 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin, mağaza yönetim kavramı, mağaza yönetimi terimleri, mağazaların organizasyonel yapıları, mağazalarda insan kaynakları ve finansal yönetim, ürün çeşitliliği, stok yönetimi, mağazalarda tutundurma ve reklam faaliyetleri gibi konular hakkında teorik ve pratik bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında öncelikle perakendecilik kavramı ve gelişimi, mağaza yönetim kavramı, mağaza yönetimi terimleri anlatılacaktır. Daha sonra; mağazaların organizasyonel yapıları, mağazalarda insan kaynakları ve finansal yönetimi, ürün çeşitliliği, stok yönetimi, mağazalarda tutundurma ve reklam faalyetleri gibi konularda ayrıntılı bilgi verilecektir. Bu ders öğrenci sunumları ile desteklenerek öğrencilerin öğrendiği teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesi sağlanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş Perakendecilik Tarihi | |
2 | Mağaza Tipi Perakendecilik | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | Mağazacılıkta Stratejik Yönetim | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | Mağazacılıkta Stratejik Yönetim ve Başarı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | Mağazacılıkta Ticari Mal Yönetimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | Mağaza Çevresi ve Kuruluş Yeri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | Mağazacılıkta Finansal Planlama | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | Mağazacılıkta Fiyatlandırma | |
9 | Ara Sınav | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | Mağazacılıkta Tutundurma | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | Mağazacılıkta Tutundurma | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Mağaza Değerlendirmeleri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | Mağaza Değerlendirmeleri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Mağaza Değerlendirmeleri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Mağaza Değerlendirmeleri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Prof. Dr. Karalar, R. Yrd. Doç. Dr. Benligiray S. Yrd. Doç. Dr. Coşkun, M. Yrd. Doç. Dr. Oyman, M. Yrd. Doç. Dr. Ulukan, C.(2006). Eskişehir, 1. Baskı Dersi veren öğretim görevlisinin notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | MPM Yayınları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir | X | ||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest